۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به صنعت محصولات شیمیایی در بورس (۲۶اسفند)/ بیشترین ارزش معاملات و ورود پول حقیقی در نماد‌های شیمیایی

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳
کد خبر: 514176
نگاهی به صنعت محصولات شیمیایی در بورس (۲۶اسفند)/ بیشترین ارزش معاملات و ورود پول حقیقی در نماد‌های شیمیایی

در معاملات بورس امروز، اغلب نمادهای گروه محصولات شیمیایی با تقاضای بالای معامله‌گران روبرو شدند و رشد قیمت را به ثبت رساندند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاینسهیل بانی؛ در روز ۲۶ اسفند ماه ۹۹، شاخص صنعت محصولات شیمیایی، سه هزار و ۴۶۲واحد، معادل ۴.۵درصد رشد کرد و عدد ۸۰هزار و ۶۸۵ واحد را رقم زد. با جابجایی بیش از ۲۵۰میلیون برگه سهم نمادهای شیمیایی، مجموع ارزش معاملات نمادهای این صنعت به حدود ۶۱۰میلیارد تومان رسید. همچنین نماد‌های گروه محصولات شیمیایی در مجموع شاهد ورود ۷۲میلیارد تومانی پول حقیقی بودند.

روز خوب نمادهای شیمیایی با صفوف خرید سنگین

سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)، از همان دقایق ابتدایی صف خرید تشکیل داد. حجم این صف به بیش از ۴۰میلیون برگه سهم رسید. پترول در نهایت با ۶درصد رشد، قیمت ۱۰,۴۵۰ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم زد. همچنین پترول با ۵.۷درصد رشد قیمت پایانی، آخرین روز معاملاتی سال ۹۹ را با قیمت ۱۰,۴۲۰ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات پترول به حدود ۵۰میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به بیش از ۵۱میلیارد تومان رسید. در سمت خرید حقیقی‌ها ۸۲درصد و کدهای حقوقی ۱۸درصد سفارشات را ثبت کردند. در سوی دیگر بازار نیز اشخاص حقیقی پیشتاز بودند و سهم ۷۱درصدی در سفارشات فروش داشتند و حقوقی‌ها ۲۹درصد برگه سهم‌های پترول را فروختند. همچنین پترول ورود ۶میلیارد تومانی پول حقیقی را شاهد بود.

امروز شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، در بیشتر زمان معاملات با صف خرید همراه بود و در نهایت با ۶درصد رشد، قیمت آخرین معامله ۱۳,۱۸۰ریال را رقم زد و برای هشتمین روز متوالی سبزپوش شد. تاپیکو با ثبت قیمت پایانی ۱۳,۱۴۰ریالی رشدی ۵.۶درصدی را تجربه کرد. همچنین با معاملاتی به ارزش ۶۰میلیارد تومان، حجم معاملات تاپیکو به ۴۵میلیون برگه سهم رسید. همچنین سهامداران حقیقی تاپیکو ۱۲میلیارد تومان پول وارد این سهام کردند.

پتروشیمی تندگویان (شگویا) معاملاتش را با صف خرید آغاز کرد و به پایان رساند. حجم این صف در بالاترین حد خود به ۴۰میلیون برگه سهم رسید. قیمت پایانی و آخرین معامله شگویا به ۹,۳۷۳ریال رسید که نشان از رشد ۶درصدی این نماد دارد. امروز حدود ۱۲میلیون برگه سهم شگویا خرید و فروش شد که حقیقی‌ها ۹۳درصد سفارشات فروش و تنها هفت درصد سفارشات خرید را ثبت کردند. همچنین ارزش معاملات شگویا به ۱۱میلیارد تومان رسید و این نماد ورود سه هزار میلیارد تومان پول حقیقی را ثبت کرد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) در دقایق ابتدایی معاملات به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت به مدت ۶۰دقیقه متوقف بود و پس از بازگشایی معامله‌گران به صف خرید فارس نشستند و حجم این صف را به بیش از ۵۰میلیون برگه سهم رساندند. فارس با رشد ۶درصدی، قیمت آخرین معامله ۱۰,۴۹۰ریال را یه ثبت رساند و قیمت پایانی این نماد با ۵.۷درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۰,۴۶۰ریال رسید. امروز ۴۰میلیون برگه سهم فارس رد و بدل شد و ارزش معاملات این نماد به ۴۲میلیارد تومان رسید. همچنین سهامداران حقیقی فارس، ۳۵درصد از سفارشات خرید و ۵۱درصد از سفارشات فروش این نماد را ثبت کردند.