۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کدال‌نگر ۲۰اسفند ۱۳۹۹/ دومین عرضه اولیه این هفته نیز لغو شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۳۴
کد خبر: 512724
کدال‌نگر ۲۰اسفند ۱۳۹۹/ دومین عرضه اولیه این هفته نیز لغو شد

این گزارش به بررسی اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال پرداخته و برخی از آن‌ها را تحلیل می‌کند. لغو عرضه اولیه «مدار» و افزایش سرمایه بانک سینا، از مهم‌ترین اطلاعیه‌هایی است که در این گزارش بررسی می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاین سهیل بانی؛ کدال‌نگر ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.

افزایش سرمایه

«شسپا»: شرکت نفت سپاهان از ثبت افزایش سرمایه ۵۸درصدی، از محل سود انباشته خبر داد.

«وسینا»: افزایش سرمایه ۱۵۳درصدی بانک سینا از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها ثبت شد.

«وسبحان»: شرکت سرمایه‌گذاری سبحان از ثبت افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی، از محل سود انباشته خبر داد.

«وملل»: شرکت اعتباری ملل از ثبت افزایش سرمایه ۶۵درصدی، از محل مطالبات و آورده نقدی خبر داد.

«ولقمان»: مجوز افزایش سرمایه ۳۵۲درصدی شرکت سرمایه گذاری لقمان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، صادر شد.

«وخارزم»: شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی ، از صدور مجوز افزایش سرمایه ۵۰درصدی این شرکت از محل سایر اندوخته‌ها، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقد خبر داد.

اطلاعیه‌ها

«وبانک»: شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، از لغو عرضه اولیه ۱۵درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار خبر داد.

«تنوین»: شرکت تامین سرمایه نوین، از پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق سلف موازی استاندارد بر پایه نفت خام سنگین صادراتی (سنفت ۰۱۳) به مبلغ ۱۰هزار میلیارد ریال در بازار بورس انرژی خبر داد.

«دتماد»: شرکت تولید مواد اولیه داروپخش، پیرو افتتاح خط استامینوفن DC تماد مشهد اعلام کرد هدف از افتتاح پروژه، دریافت گواهی GMP و افزایش ظرفیت تولید می‌باشد. لذا در این خصوص پیش بینی برای افزایش فروش در سال ۱۳۹۹ صورت نگرفته است.

«وگردش»: بانک گردشگری اعلام کرد ۹.۸۳درصد از سهام شرکت بیمه آرمان را به فروش خواهد رساند.

«لکما»: شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، از برنده شدن در مناقصه خرید، نصب و راه اندازی ۳۰۰ دستگاه کولر AC/DCخبر داد.

«سنفت»:  شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، اعلام کرد  ۷۲/۸ درصد از سهام شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت در تاریخ ۱۳۹۹.۱۲.۰۳ به شرکت تلاش گستران آینده که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری اهداف می‌باشد، انتقال یافته است.

پرداخت سود

«ولپارس»: شرکت لیزینگ پارسیان، در سال مالی منتهی به ۹۹.۱۰.۳۰، برای هر سهم ۳۷۱ریال سود محقق کرده‌است که ۱۵۰ریال از آن را به ازای هر سهم، بین سهامداران خود تقسیم خواهد کرد.

صورت‌های مالی

«ونیکی»: شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۱۳۹۹.۰۹.۳۰ را منتشر کرد. طبق این اطلاعیه، «ونیکی» طی یک سال گذشته دو هزار و ۱۳۰میلیارد تومان سود خالص، شناسایی کرده ‍‌است که حاکی از افزایش ۱۳۷درصدی این مبلغ نسبت به سال گذشته دارد. به این ترتیب سود خالص هر سهم ونیکی ۱,۲۱۶ریال رقم خورد.

«تمدن»: شرکت تامین سرمایه تمدن، صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۱۳۹۹.۰۹.۳۰ را منتشر کردکه طبق آن «تمدن» طی یک سال گذشته هزار و ۱۷۰میلیارد تومان سود خالص، شناسایی کرده ‍‌است که نسبت به سال گذشته ۱۳۴درصد افزایش یافته است. همچنین سود خالص هر سهم تمدن به ۲,۱۲۸ریال رسید.

«وصنعت»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت، صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۱۳۹۹.۱۱.۳۰ را منتشر کرد که طبق آن این شرکت در این مدت ۳۴۲میلیارد تومان سود خالص، شناسایی کرده ‍‌است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۵درصد افزایش یافته است. همچنین سود خالص هر سهم وصنعت به ۵۷۱ریال رسید.