۰ نفر

با صدور اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

پذیرش کلوخه سنگ آهن در بازار اصلی بورس کالا

۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۱
کد خبر: 511145
پذیرش کلوخه سنگ آهن در بازار اصلی بورس کالا

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از پذیرش کلوخه سنگ آهن که از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران عرضه می‌شود در بازار اصلی این بورس خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالاخبر، براساس این اطلاعیه، پذیرش کلوخه سنگ آهن پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و هشتادمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۱۲ اسفند ماه جاری در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.

سید جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران به تازگی و با یادآوری این موضوع که شاهد تکمیل عرضه زنجیره فولاد در بورس کالا هستیم، گفت: برنامه بورس برای حوزه فولاد، تکمیل زنجیره عرضه محصولات است در این خصوص ایمیدرو با ارسال نامه ای اعلام کرده ۱.۵ میلیون تن سنگ آهن در قالب معاملات حراج باز عرضه خواهد داشت که عرضه ها به صورت هر دو هفته یک بار انجام می شود. با انجمن سنگ آهن نیز برای عرضه ها به توافق رسیدیم و امیدواریم بتوانیم این رویداد مهم را عملیاتی کنیم.

سعید عسکرزاده دبیر انجمن سنگ آهن نیز در خصوص تفاهمنامه امضاشده میان انجمن و بورس کالا گفت: موضوع عرضه محصولات بالادست در بورس کالا و استفاده از ابزار بورس برای ایجاد شفافیت در سامانه معاملات بالادست، سال هاست مدنظر انجمن بوده و در حال پیگیری آن بودیم. از این رو براساس این تفاهمنامه، مقرر شد روزهای یکشنبه هر هفته این محصولات در بورس عرضه شوند.

وی معتقد است بورس یکی از بهترین ابزارهایی است که قیمت گذاری دستوری را حذف می‌کند و تمام محصولات زنجیره فولاد در یک رقابت سالم، می‌توانند در بورس عرضه شوند و توازن و عدالت به زنجیره فولاد برگردانده شود.