امروز ۱۳۲میلیارد تومان دارا یکم و ۱۵۱میلیارد تومان پالایش خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به ۹۹۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۲۵۶میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ صندوق پالایشی یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتمادآفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۸۴میلیارد تومان واحدهای صندوق امین‌یکم فردا را از حقوقی‌ها خریدند (۶۹درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق سرو سودمند مدبران را به ارزش هفت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۹ درصد معاملات).

دارندگان صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد ۲.۹درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق آوای معیار (آوا) با زیان ۳.۵ درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۳.۹درصد) در رابطه با صندوق نهال در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۸۴میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۹درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد طلا معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (۱.۶درصد) به نام صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم ۹۹۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۲۵۶میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود هزار و ۸۸۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۳۲۱میلیارد تومان بوده است.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

تحرکات صندوق‌ها 99.12.10

نوسانات صندوق‌ها 99.12.10