در بورس امروز ۱۰میلیارد تومان دارا یکم و ۱۴میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به ۹۰۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۳۸۰ میلیارد تومان بود.

اقتصادآنلاینامیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با ارزش ۲۱۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق امین یکم فردا (امین یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود ۱۳۰میلیارد تومان واحدهای صندوق «امین یکم» را از حقوقی‌ها خریدند (۶۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق هستی بخش آگاه (آگاس) را به ارزش حدودا هشت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۵۵درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام اعتماد داریک (داریک) رشد ۰.۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق گروه زعفران سحرخیز (سحرخیز) با زیان ۴.۱ درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۵.۵درصد) در رابطه با صندوق «سحرخیز» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود ۱۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی دو درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (۳.۶درصد) نیز به نام «طلا» ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم ۹۰۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی حدود ۳۸۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو  هزار و ۶۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۶۷۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

صندوق‌های معامله‌پذیر 99.12.03

تحرکات صندوق‌ها 99.12.03