۰ نفر

در مجلس تصویب شد؛

ضرورت ارسال فهرست شرکت‌های دارای سهام کمتر از ۵۰درصد به وزارت اقتصاد

۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲
کد خبر: 507784
ضرورت ارسال فهرست شرکت‌های دارای سهام کمتر از ۵۰درصد به وزارت اقتصاد

با تصویب مجلس دستگاه‌ها مکلف شدند تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ فهرست شرکت‌هایی که مجموع سهام دولت و شرکت‌های دولتی در آنها کمتر از ۵۰ درصد است را به وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بند (ج) ردیف ۳ تبصره ۲ ماده واحده این لایحه درباره ارسال فهرست شرکت‌های دارای سهام کمتر از ۵۰ درصد به وزارت اقتصاد موافقت کردند.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس بند (ج) ردیف ۳ تبصره ۲ لایحه مذکور، وزراء و رؤسای ذی‌ربط دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴ /۱۲ /۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ فهرست شرکت‌های زیرمجموعه خود که مجموع سهام دولت و شرکت‌های دولتی در آنها کمتر از ۵۰درصد‌ است را به همراه میزان سهام تحت تملک دولت در هر شرکت، به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل‌ کشور) نیز با همکاری دستگاه‌های اجرائی فوق‌الذکر موظف است، پرداخت سود سهم دولت در شرکت‌های فوق‌الذکر را از طریق شرکت‌های مادر در چهارچوب قوانین و در مواعد مقرر قانونی به صورت مؤثر پیگیری کند.

همچنین دولت (خزانه‌داری کل‌ کشور) مکلف است سود و زیان، سود دریافتی و میزان سهام دولت در این شرکت‌ها را به تفکیک هر شرکت، در گزارش‌های عملکرد مالی دولت منعکس و به‌روزرسانی کند.