۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

معاملات کم‌‌رمق بانکی‌ها/ پرچمداران بانکی با صف فروش افت کردند

۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
کد خبر: 506486
معاملات کم‌‌رمق بانکی‌ها/ پرچمداران بانکی با صف فروش افت کردند

سهام بانک‌های تجارت، صادرات و ملت در معاملات امروز با دو درصد افت مام سهامدارانشان را تلخ کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین - سهیل بانی؛ در پایان معاملات بورس امروز سهام پرچمداران بانکی یعنی وتجارت، وبصادر و وبملت، هر سه دو درصد افت را ثبت کردند تا برای سومین روز متوالی سرخ‌پوش باشند.

«وتجارت» در تمام مدت زمان معاملات امروز با صف فروش معامله شد. حجم این صف در دقایقی به حدود ۳۸۰میلیون برگه سهم رسید. همچنین ارزش معاملات بانک تجارت به ارتفاع ۱۶میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران تنها ۵۷میلیون برگه سهم بانک تجارت خرید و فروش کردند که این رقم نسبت به میانگین حجم ماه «وتجارت» کاهشی ۸۸درصدی را به خود دیده‌است. امروز اشخاص حقوقی خریدار عمده سهام بانک تجارت بودند و ۸۷ درصد سهام این بانک را خریدند و حقیقی‌ها سهمی ۱۳درصدی از خرید «وتجارت» داشتند. اما در سمت دیگر معاملات این  اشخاص حقیقی‌ها بودند که با فروش ۹۸درصد برگه سهم‌های بانک تجارت پیشتاز بودند و حقوقی‌ها تنها دو درصد سهام این بانک را فروختند.

لازم به ذکر است بانک تجارت به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، در بخشی از ساعات اولیه بازار غایب بود.

ارزش معاملات امروز «وبصادر» حدود ۴۶میلیارد تومان بود. همچنین بیش از ۱۷۰میلیون برگه سهم این نماد خرید و فروش شد که ۱۷درصد از سهام بانک صادرات را حقیقی‌ها و ۸۳درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از طرف دیگر ۸۶درصد از سهام این بانک را اشخاص حقیقی و ۱۴درصد را کدهای حقوقی به فروش رساندند. سهامدارن وبصادر هم در طی زمان معاملات امروز بر صف فروش این نماد نشستند و حجم این صف را به حدود ۱۵۰میلیون برگه سهم رساندند.

سهامداران بانک ملت با معاملاتی به ارزش ۶۲میلیارد تومان، ۱۵۰میلیون برگه سهم این نماد را خرید و فروش کردند و حجم صف فروش این نماد را به ۲۴۰میلیون برگه سهم رساندند. اشخاص حقوقی در خرید سهام وبملت هم پیشتاز بودند و ۹۳درصد سهام این نماد را خریدند. در سوی دیگر معاملات اشخاص حقیقی ۹۸درصد و حقوقی‌ها دو درصد از سهام بانک ملت را فروختند.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید

وتجارت

وبصادر

وبملت