۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تزریق نوآوری‌های جدید در ساز و کار بازار سهام/ تاکنون ۱۳صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه وارد فرابورس شده‌اند

۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۲۰
کد خبر: 505933
تزریق نوآوری‌های جدید در ساز و کار بازار سهام/ تاکنون ۱۳صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه وارد فرابورس شده‌اند

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در آیین رونمایی از «بازار تامین مالی جمعی» و «شاخص صکوک فرابورس ایران» گفت: یکی از منابع تامین مالی جسورانه، بازار سرمایه است که از دوره مدیریت آقای محمدی در بورس، مکانیزم‌های متعددی را در این زمینه تست کردیم. هرچند این روش‌ها کند بود، اما تزریق نوآوری‌های جدید در سازوکار بازار سهام کمی زمان‌بر بوده و این روند طبیعی است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در مراسم رونمایی از بازار تامین مالی جمعی که در روز جاری برگزار شد، گفت: تزریق نوآوری‌های جدید در ساز و کار بازار سرمایه با سرعت زیادی در بستر بازار سهام در حال شکل‌گیری هستند و توسعه خواهند یافت.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، ۴۱ شرکت دانش‌بنیان بورسی داریم که ۵ شرکت دیگر به آن اضافه خواهد شد که ارزش آنها بر روی تابلوی بورس ۲۰۰هزار میلیارد تومان است. همچنین تاکنون ۱۳ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه وارد فرابورس شده‌اند که از میان آنها بزرگ‌ترین صندوق جسورانه به ارزش۲۴هزار میلیارد تومان آگهی می‌شود. 

ستاری تصریح کرد: اکوسیستم بزرگی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ در کشور وجود دارد که مجموعه‌ای از جوانان نخبه، آنان را هدایت می‌کنند. این شرکت‌ها به شیوه سنتی و قدیمی و بر پایه دریافت وام از سیستم بانکی، امکان تامین مالی ندارند و برای توسعه نقش این شرکت‌ها در اقتصاد باید از ظرفیت‌های بازار سرمایه بهره برد.