۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ نوسان‌های شدید آوا ادامه دارد

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۲۹
کد خبر: 502954
تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ نوسان‌های شدید آوا ادامه دارد

امروز ۹۲۰میلیارد تومان دارا یکم و ۷۹۰میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۴۹۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۱۵میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق پالایشی یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۵۲میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتمادآفرین پارسیان (اعتماد) را از حقوقی‌ها خریدند (۳۸درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «کمند» را به ارزش ۹۲میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۵۳درصد معاملات).

هیچ‌یک از دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام رشد دارایی خود را شاهد نبودند ولی مالکان صندوق «پالایش» با زیان ۸.۵درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (هشت درصد) در رابطه با صندوق آوای معیار (آوا) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم  هزار و ۷۱۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۶۹درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی تعلق داشت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۴۹۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۱۵میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۱ هزار و ۴۴۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی هزار میلیارد تومان بوده است.

11

10