افراد حقیقی امروز هزار میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها بیش از هزار میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۰هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹ درصد یعنی هزار و ۹۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۰درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «ـــ» و «ــــ» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شستا»، «فولاد» و «خودرو» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «افق»، «شبریز» و «وهنر» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی معادل ۸۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با برتری ۲۸میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۳۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

تغییر مالکیت صنایع 99.11.07

تغییر مالکیت سهام 99.11.07