امروز ۹۵میلیارد تومان دارا یکم و ۴۰۰میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۶۳۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۷میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاین سهیل بانی؛ صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارایکم) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۵۵میلیارد تومان واحدهای صندوق توسعه اندوخته آینده (اطلس) را از حقوقی‌ها خریدند (۹۲درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق سرمایه‌گذاری دارا الگوریتم (دارا) را به ارزش ۲۴میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۷۹درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم رشد ۷.۴درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق توسعه اندوخته آینده با زیان ۳.۲درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۶.۴درصد) در رابطه با صندوق صندوق سرمایه‌گذاری در سهام آوای معیار (آوا) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۵۱درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۱۷میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۶۳۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۲۸۰میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۱هزار و ۴۴۵میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۶۰۰میلیارد تومان بوده است.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

تحرکات صندوق ها 99.11.06

نوسان صندوق‌ها 99.11.06