امروز معامله‌گرها ۱۹۰میلیارد تومان سهام ذوب آهن اصفهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و ۹.۲درصد از کل سهام توکا رنگ فولاد اصفهان معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در بورس امروز در مجموع حدود ۱۰هزار میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «ذوب»، «کاما»، «وپست»، «سمگا» و «بوعلی» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل ۱۹۰میلیارد تومان سهام ذوب آهن اصفهان دست به دست شد، باما نیز پس از معاملاتی به ارزش حدود ۱۹۰میلیارد تومان دوم شد و سهام پست بانک ایران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام ذوب آهن اصفهان پس از بازگشایی ۱۶.۵درصد رشد قیمت را تجربه کرد. سهام گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) نیز پس از بازگشایی، با رشد ۱۸.۷درصدی کام سهامدارانش را شیرین کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که حدود هزار میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات ۷۵۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات غذایی و آشامیدنی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۹.۲درصد از کل سهام توکا رنگ فولاد اصفهان (شتوکا) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۱۴.۷ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۲سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۷۷نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

ارزش معاملات 99.11.02

رتبه بندی ارزش معاملات 99.11.02