۰ نفر

۲ سامانه شفافیت شستا در میان ۵ سامانه برتر شفافیت و مبارزه با فساد وزارت کار

۲۶ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۰
کد خبر: 498310
۲ سامانه شفافیت شستا در میان ۵ سامانه برتر شفافیت و مبارزه با فساد وزارت کار

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت کار: ۲سامانه شفافیت شستا در میان ۵سامانه برتر شفافیت و مبارزه با فساد وزارت کار قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، رویا رفیعی، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، در خصوص نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی سامانه‌های شفافیت این وزارتخانه که از سوی ۸ سمن حوزه شفافیت و مبارزه با فسادصورت گرفته گفت: 

سامانه های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان،کشاورزان و عشایر، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سازمان بهزیستی کشور، بانک رفاه کارگران و سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی عملکرد شستا (سینا) به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کرده اند.

وی افزود: استقرار سامانه‌های شفافیت به عنوان یکی از ابزارهای مهم در توسعه فرهنگ شفافیت در دستور کار همه حوزه های ستادی و سازمان های تابعه قرار گرفته است.

رفیعی با اشاره به تاکید وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ارزیابی اقدامات صورت گرفته در مبحث شفافیت از سوی ناظرین بیرونی گفت: 

با پیشنهاد مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی از هشت سازمان غیر دولتی مردم نهاد دعوت شد، 14 سامانه شفافیت مرتبط با 5 سازمان تابعه و 4 معاونت ستادی مهم از دیدگاه مسائل اقتصادی-مالی و خدمات عمومی ارزیابی و رتبه بندی شود.

مدیرکل دفتر بازرسی ،ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت کار در خصوص پیشینه و اهمیت موضوع شفافیت در برنامه های این وزارتخانه نیز گفت: 

در برنامه ارائه شده آقای شریعتمداری به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد ، مبحث " شفافیت" یکی از اولویت های اساسی ایشان اعلام شد.

به گفته رفیعی از اواخر سال ۹۷ به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "کمیته شفافیت" با حضور معاونین و مدیران ستادی و سازمان های تابعه تشکیل و نقشه راه شفافیت برگرفته از لایحه شفافیت در این کمیته بحث، بررسی، مصوب و در نهایت ابلاغ ودر حال اجرایی شدن است.