۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ خروج پول حقیقی با وجود رشد شاخص هم‌وزن

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
کد خبر: 497232
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ خروج پول حقیقی با وجود رشد شاخص هم‌وزن

افراد حقیقی امروز ۶۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین سهام بانک تجارت بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۶۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۴هزار و ۹۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۶درصد یعنی دو هزار و ۳۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وتجارت»، «وسپهر» و «فارس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «های وب»، «شستا» و «تکشا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت معادل ۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی داده‌گستر عصر نوین-های وب با برتری ۵۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۵۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۸۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۴۶۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

حقیقی حقوقی

حقیقی حقوقی