امروز معامله‌گرها ۱۳هزار و ۶۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۹درصد از کل سهام پارس سرام معامله شد.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز در مجموع ۱۳هزار و ۶۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «برکت»، «شپنا»، «خبهمن»، «کاما» و «شتران» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل ۳۲۰میلیارد تومان سهام گروه دارویی برکت دست به دست شد، پالایش نفت اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۲۶۰میلیارد تومان دوم شد و سهام گروه بهمن نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

 سهام صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) پس از بازگشایی۱۲درصد و سهام همکاران سیستم(سیستم) هشت درصد رشد قیمت را تجربه کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که حدود هزار و ۴۶۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات هزار و ۲۴۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۹درصد از کل سهام پارس‌ سرام‌ (کسرام) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۱۷درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۲۵سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۶۵نماد نخست اختصاص داشت. 

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید

رتبه بندی ارزش معاملات  99.10.21

رتبه بندی ارزش معاملات21.10.99