۰ نفر

پذیره‌نویسی «صندوق سرمایه‌گذاری گروه زعفران سحرخیز»؛ فرصتی برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن

۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰
کد خبر: 494718
پذیره‌نویسی «صندوق سرمایه‌گذاری گروه زعفران سحرخیز»؛ فرصتی برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن

مجوز پذیره‌نویسی صندوق کالایی کشاورزی «گروه زعفران سحرخیز» با نماد «سحرخیز» صادر شد.

صندوق زعفران سحرخیز صندوقی مطمئن و سودآور است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با پذیره‌نویسی و خرید واحدهای آن، ضمن ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌های خود، از این فرصت جذاب سرمایه‌گذاری استفاده کنند. صندوق سرمایه‌گذاری گروه زعفران سحرخیز یک صندوق کالایی است و طبق قوانین بورس کالای ایران اداره خواهد شد. این صندوق یک صندوق «ETF» محسوب می‌شود که پشتوانه آن گواهی سپرده‌های کالاهای کشاورزی ارزشمند، استراتژیک و صادراتی همچون زعفران، پسته، زیره سبز و مانند آن است و سرمایه‌گذاری در این صندوق باعث می‌شود تا علاوه بر حمایت از کشاورزان ایرانی و کسب سود، امکان خرید و فروش فوری واحدهای صندوق از سوی سرمایه‌گذاران ممکن باشد.

از دیگر ویژگی‌های این صندوق آن است که  تغییر قیمت در محصولات کشاورزی، این امکان را برای سرمایه‌گذاران و حتی سرمایه‌گذاران تازه وارد فراهم می‌کند که بتوانند به جای سرمایه‌گذاری و معامله کالای فیزیکی محصولات کشاورزی در بازارهای سنتی و پذیرش خطرات و ریسک‌های این نوع از معامله، این کالاها را در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر کالا خرید و فروش کنند.

لازم به ذکر است که پذیره‌نویسی این صندوق از روز ۱۴ دی ماه آغاز و تا روز ۲۰ دی ماه ادامه خواهد یافت. همچنین باید گفت که زمان پذیره‌نویسی این صندوق از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۵:۳۰ خواهد بود. لازم به ذکر است که خریداران این صندوق باید دارای کد سجامی باشند. روش خرید این صندوق به دو صورت ممکن خواهد بود. روش اول آن است که افراد به صورت مستقیم به کارگزاری‌ها مراجعه نمایند و از طریق کارگزاری‌ها نسبت به خرید واحدهای این صندوق اقدام کنند. روش دوم نیز برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی است که پیش از این دارای حساب‌ آنلاین فعال در یک کارگزاری‌ها باشند. آنان می‌توانند به صورت آنلاین نسبت به خرید واحدهای این صندوق اقدام کنند.

ارزش اسمی هر واحد از این صندوق در پذیره‌نویسی ۱۰ هزار ریال است و در صورت خرید آنلاین، هر فرد باید حداقل ۵۰۰ واحد از این صندوق را خریداری کند. پذیره‌نویسی در این صندوق محدودیتی ندارد و افراد می‌توانند تا هر اندازه که علاقه‌ دارند برای خرید واحدهای این صندوق سفارش ثبت کنند. پس از پایان فرآیند پذیره‌نویسی و با بررسی تعداد واحدهای ثبت شده، به هر فرد تعداد مشخصی واحد از صندوق اختصاص خواهد یافت.

صندوق گروه زعفران سحرخیز، صندوقی پیشگام در گروه صندوق‌های کالای کشاورزی در بازار سرمایه ایران است و تحت مدیریت «شرکت سبدگردان سهم آشنا» قرار دارد. شرکت سبدگردان سهم آشنا یکی از شرکت‌های فعال و معتبر بازار سرمایه و عضوی از مجموعه شرکت‌های «گروه خدمات بازار سرمایه سهم‌آشنا» است. شرکت سبدگردان سهم‌آشنا با تجربه اداره 10 صندوق‌ متنوع و موفق بازار سرمایه شامل صندوق‌های «امین‌‌آشنا ایرانیان»، «حکمت‌آشنا ایرانیان»، «سرمایه‌گذاری مشترک سهم آشنا»، «صندوق جسورانه ایده نوتک آشنا»، «بازارگردانی سهم آشنا یکم»، «بازارگردانی مپنا ایرانیان»، «جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم (ص)»، «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس»، «صندوق شاخصی بازار آشنا» و «صندوق گروه زعفران سحرخیز» یکی از شرکت‌های برتر در بخش سبدگردانی بازار سرمایه است. این صندوق با همکاری شرکت «زعفران سحرخیز» تاسیس شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.