امروز ۲۴۵میلیارد تومان دارا یکم و ۳۷۰میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۱۲۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۷میلیارد تومان بود.

اقتصادآنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق پالایشی یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۶میلیارد تومان واحدهای صندوق «اعتماد» را از حقوقی‌ها خریدند (۱۲درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کیان (کیان) را به ارزش ۱۲میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۴درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «پالایش» رشد ۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق سرمایه‌گذاری صنوین (صنوین) با زیان ۰.۵درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۷.۳درصد) در رابطه با صندوق پالایشی یکم در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۵۵.۳درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۶میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۱۲۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۷میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۴هزار و ۷۶۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۲۵میلیارد تومان بوده است.

برای دیدن تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

تحرکات روزانه صندوق‌ها 99.10.08

نوسان روزانه صندوق‌ها 99.10.08