امروز ۱۸۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۷۰میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به ۸۹۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۷۰میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق ­­واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل هشت میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کیان (کیان) را از حقوقی‌ها خریدند (۱۶درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان را به ارزش ۳۵میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۱درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام آرمان سپهر آشنا (آسام) رشد ۱.۳درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق «پالایش» با زیان ۵.۱درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (هفت درصد) در رابطه با صندوق پالایشی یکم در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۳۹.۷درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۶میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم ۸۹۳میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۷۱میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۷هزار و ۶۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۳۶۰میلیارد تومان بوده است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

تحرکات روزانه صندوق‌ها 99.10.06

نوسان روزانه صندوق‌ها 99.10.06