امروز معامله‌گرها ۱۵هزار و ۹۱۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۲.۳درصد از کل سهام شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره معامله شد.

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز در مجموع حدود ۱۵هزار و ۹۱۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شپنا»، «شستا»، «خودرو»، «سمگا» و «خساپا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در پنجمین روز هفته معادل ۴۲۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی پس از معاملاتی به ارزش ۳۵۰میلیارد تومان دوم شد و سهام ایران خودرو نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که حدود دو هزار و ۲۵میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با معاملات هزار و ۷۴۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۲.۳درصد از کل سهام شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۱۸درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۰سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۵۹نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

IMG_20201223_155504_943

IMG_20201223_155502_601