افراد حقیقی امروز ۳۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات غذایی و آشامیدنی و همچنین سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۳۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۵هزار و ۹۳۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۹درصد یعنی ۱۴هزار و ۱۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی»، «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «شرکت‌ها چند رشته‌ای صنعتی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «آریان»، «خبهمن» و «وآذر» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «فولاد»، «شستا» و «شبندر» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان معادل ۸۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۸۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۸۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۲۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۶۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

تغییر_مالکیت_صنایع_در_بازار_سهام_99_10_03

تغییر مالکیت سهام 99.10.03