امروز ۲۶۰میلیارد تومان دارا یکم و ۳۰۰میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۲۹۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۷۰میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ صندوق پالایشی یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۱میلیارد تومان واحدهای صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) را از حقوقی‌ها خریدند (۴۱درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش ۶۱میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۵۲درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام سرمایه‌گذاری آرمان آتیه درخشان مس (آتیمس) رشد ۲.۴درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق پالایشی یکم با زیان ۰.۵درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۵.۲درصد) در رابطه با صندوق «پالایش» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۴۳.۶درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۴۰۰میلیون تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۲۹۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۷۱میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۶هزار و ۵۱۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی حدود ۸۰۰میلیارد تومان بوده است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

تحرکات روزانه صندوق‌ها 99.10.02

نوسان روزانه صندوق‌ها 99.10.02