افراد حقیقی در بورس امروز ۸۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات و همچنین سهام شرکت کاشی پارس‌ بود.

برای دنبال کردن اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ حقیقی‌ها امروز حدود ۸۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۶هزار و ۵۱۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۸درصد یعنی ۱۴هزار و ۵۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «مواد و محصولات دارویی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «کپارس»، «خساپا» و «خودرو» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «فولاد»، «شستا» و «فملی» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت کاشی پارس‌ معادل ۸۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۱۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۴۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۷۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

تغییر مالکیت حقیقی حقوقی 99.10.02

تغییر مالکیت صنایع حقیقی حقوقی 99.10.02