امروز ۱۶۰میلیارد تومان دارا یکم و ۲۲۰میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۹۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۲۵میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق ­­پالایشی یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل پنج میلیارد تومان واحدهای صندوق آرمان آتی کوثر (آکورد) را از حقوقی‌ها خریدند (۲۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند را به ارزش ۱۱میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام سرمایه‌گذاری توسعه اندوخته آینده (اطلس) رشد ۱.۳درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق پالایش با زیان ۱.۹درصدی در یکروز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۷.۶ درصد) در رابطه با صندوق پالایشی یکم در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۳۵.۶درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۳۴۰میلیون تومان ورود پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۹۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۲۵میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۴هزار و ۴۶۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۱۳۰میلیارد تومان بوده است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

تحرکات روزانه صندوق‌ها 99.10.01

نوسان روزانه صندوق‌ها 99.10.01