در بورس امروز ۲۰۰میلیارد تومان دارا یکم و ۲۱۵میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۲۸۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۸۰میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۰میلیارد تومان واحدهای صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) را از حقوقی‌ها خریدند (۳۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش ۶۴میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۷درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام سرو سودمند مدبران (سرو) رشد ۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق ثروت آفرین پارسیان (ثروتم) با زیان ۰.۵درصدی در یکروز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۶.۷درصد) در رابطه با صندوق جسورانه فیروزه ۱۰٪تادیه (ونچر) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۳۳درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین یک میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۲۸۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۸۲میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۴ هزار و ۹۰۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بوده است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید

تحرکات روزانه صندوق‌ها 99.09.29

نوسان روزانه صندوق‌ها 99.09.29