امروز معامله‌گرها 21هزار و 20میلیارد تومان سهام خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و 60درصد از کل سهام حق تقدم تامین سرمایه بانک ملت معامله شد.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز در مجموع حدود 21هزار و 20میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «فولاد»، «خودرو»، «شستا»، «خساپا» و «وتجارت» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل 910میلیارد تومان سهام فولاد مبارکه اصفهان دست به دست شد، شرکت ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش 650میلیارد تومان دوم شد و سهام سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که دو هزار و 660میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات دو هزار و 370میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز 60درصد از کل سهام حق تقدم تامین سرمایه بانک ملت (تملتح) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم 24درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در 47سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به 46نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

ارزش معاملات 99.09.22

رتبه‌بندی سهام در معاملات بورس و فرابورس 99.09.22