صندوق‌های ETF «سهامی» همگام با شاخص کل بورس ۲.۸درصد به صورت متوسط و صندوق‌های مبتنی بر طلا نیز رشد چشم‌گیر ۹.۲درصدی را ثبت کرد.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۲.۸درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۴.۴درصد افزایش یافت. این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست رشد ۲.۴درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی(مدیر) با ثبت ۱۲.۸درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق ۴.۲درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) بود به طوری که NAV آن ۶.۹درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق پالایشی یکم اختصاص داشت. صندوق «پالایش» که قیمت آخر هفته قبل آن ۱.۷درصد بالاتر از NAV ابطال بود، با افت ۵.۶درصدی قیمت مواجه شد و ارزش ذاتی آن ۰.۹درصد نیز کاهش یافت.

صندوق سپهر اندیشه نوین (صنوین) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی ۲.۶درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۲.۲درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۹.۲درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند. به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۹.۴درصد رشد قیمت داشت و ۱.۶درصد بالای قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه سکه طلای مفید (عیار) بیشترین بازدهی (۱۰.۶درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد. صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) نیز که حباب ۰.۹درصدی داشت، در پایان هفته حباب آن تخلیه شد. 

صندوقهای قابل معامله 99.09.20تغییرات هفتگی صندوقهای قابل معامله 99.09.20

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی