امروز معامله‌گرها ۱۵هزار و ۵۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری تعلق داشت و ۹.۷درصد از کل سهام قند شیروان قوچان و بجنورد معامله شد.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ بورس امروز در مجموع حدود ۱۵هزار و ۵۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «شستا»، «وتجارت»، «شپنا» و «وپارس» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل هزار و ۸۱۵میلیارد تومان سهام ایران خودرو دست به دست شد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پس از معاملاتی به ارزش ۶۱۰میلیارد تومان دوم شد و سهام بانک تجارت نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» تعلق داشت به طوری که دو هزار و ۳۲میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات هزار و ۸۱۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۹.۷درصد از کل سهام قند شیروان قوچان و بجنورد (قشیر) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۴درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۱سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۴۲نماد نخست اختصاص داشت.

معاملات بورس امروز

معاملات بورس امروز