۰ نفر

مدیر بازار سوم فرابورس ایران تشریح کرد؛

جزئیات پذیره‌نویسی سهام بیمه اتکایی سامان در بازار فرابورس

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبر: 487321
جزئیات پذیره‌نویسی سهام بیمه اتکایی سامان در بازار فرابورس

مدیر بازار سوم فرابورس ایران از پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار شرکت بیمه اتکایی سامان به عنوان یک شرکت سهامی عام در شرف تاسیس در بازار سوم فرابورس خبر داد و گفت: در خصوص شرکت‌­های سهامی عام در شرف تاسیس، از روز پذیره‌نویسی سهام تا روز آغاز معاملات ثانویه یک فاصله زمانی به منظور انجام امور مربوط به تاسیس و درج نماد وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، شیوا شریفیان با اشاره به اینکه از دوشنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹ پذیره‌نویسی تعداد ۳۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم شرکت بیمه اتکایی سامان در نماد «اتکاسا» به مدت ۱۰ روز به روش ثبت سفارش آغاز می‌شود، گفت: مبلغ قابل پرداخت به ازای هر سهم در پذیره­نویسی ۵۰۰ ریال معادل ۵۰ درصد ارزش اسمی سهم است که در زمان پذیره ­نویسی به صورت نقد واریز می‌شود.

به گفته شریفیان مابقی ارزش اسمی هر سهم به مبلغ ۵۰۰ ریال نیز به عنوان تعهد پذیره‌نویسان خواهد بود که حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ ثبت شرکت و مطابق با برنامه اعلامی آتی شرکت وصول خواهد شد.

مدیر بازار سوم فرابورس با بیان اینکه حداکثر میزان تعیین‌شده برای تعداد سهام خریداری‌شده توسط اشخاص حقوقی و حقیقی به ترتیب یک میلیون سهم و یکصدهزار سهم است، افزود: حداکثر میزان تعیین شده در خصوص اشخاص حقیقی و حقوقی به منزله تخصیص قطعی سهام نیست و این موضوع منوط به وجود سهام متناسب در زمان عرضه است و با رعایت تشریفات روش ثبت سفارش صورت می‌گیرد.

وی همچنین عنوان کرد: نکته مهم در روش ثبت سفارش این است که به تمامی سرمایه‌­گذارانی که سفارش خود را در قیمت ۵۰۰ ریال در سامانه ثبت کرده‌اند، با توجه به مجموع سفارش‌های ثبت‌شده در سامانه تعداد برابری در تخصیص تعلق می­‌گیرد.

مدیر بازار سوم فرابورس درباره فرایند اقدامات پس از پذیره‌نویسی سهام نیز اظهار کرد: پس از اتمام پذیره‌نویسی، نماد شرکت در بازار سوم متوقف می‌شود و انجام معاملات ثانویه سهام شرکت مذکور پس از صرف زمان لازم برای انجام امور مربوط به ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌­ها و ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین درج در یکی از تابلوهای فرابورس بر حسب احراز شرایط امکان پذیر خواهد بود.

او در این باره تاکید کرد: بنابراین در خصوص شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس، از روز پذیره‌نویسی تا روز آغاز معاملات ثانویه یک فاصله زمانی به منظور انجام امور مربوط به تاسیس و درج نماد وجود خواهد داشت.

شایان ذکر است اطلاعیه پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار و سایر اطلاعات شرکت بیمه اتکایی سامان در سایت فرابورس ایران در بخش بازارها و محصولات/ بازار سوم (پذیره‌­نویسی- فهرست اوراق در حال پذیره‌‌نویسی) در دسترس علاقه‌مندان است.