۰ نفر

تحلیل روزانه پالایشی‌ها؛

افت شتران و شپنا در اولین روز هفته/ تابلوی سرخ پالایشی‌ها به نام شتران و شپنا ثبت شد

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵
کد خبر: 487266
افت شتران و شپنا در اولین روز هفته/ تابلوی سرخ پالایشی‌ها به نام شتران و شپنا ثبت شد

در معاملات بورس امروز شپنا با افت دو درصدی قیمت ۱۸,۳۲۰و شتران با افت سه درصدی قیمت ۱۴,۳۵۰را ثبت کرد. همچنین ارزش معاملات این شرکت‌ها به ترتیب بیش از ۴۲۰میلیارد تومان و شتران به بیش از ۲۴۰میلیارد تومان بود.

اخبار روزانه «پالایشی‌ها» را از اینجا دنبال کنید

اقتصادآنلاین- هانا پاکمند؛ در پایان معاملات بورس امروز پالایش نفت اصفهان با افت دو درصدی و پالایش نفت تهران با افت سه درصدی مواجه شد. همچنین این دونماد، بین نمادهای پرتراکنش امروز قرار گرفتند.

شپنا در آخرین معاملات خود، عدد ۱۸,۳۸۰ریال و سهام پالایشگاه تهران عدد ۱۴,۴۰۰را ثبت کردند که به ترتیب نسبت به روز گذشته شپنا حدود دو درصد و شبندر حدود سه درصد کاهش یافته است.

سهام پالایشگاه اصفهان جابجایی حدود ۲۳۰میلیون برگه سهم، روز بعدی معاملاتی خود را با قیمت ۱۸,۳۲۰آغاز خواهد کرد. همچنین حجم معاملات شتران نیز به بیش از ۱۶۵میلیون رسید.

ارزش معاملات امروز شپنا حدود ۴۲۰میلیارد تومان بود. همچنین ۹۰درصد از سهام شپنا را حقیقی‌ها و ۱۰درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از طرف دیگر، بیش از ۲۱۵میلیون برگه سهم (۹۴درصد) را اشخاص حقیقی و تعداد ۱۴میلیون برگه سهم (۶درصد) را کدهای حقوقی به فروش رساندند.

از سوی دیگر ۹۳درصد از سهام پالایشگاه نفت تهران را حقیقی‌ها و هفت درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. همچنین در سمت فروش، شاهد فروش ۹۲درصدی حقیقی‌ها بودیم.

در سایر نمادهای پالایشی نیز شاهد رشد نمادهای شبریز، ونفت و شسپا بودیم. همچنین در بسیاری از این نمادها  صف نشینی خریداران نمایان بود.

برای دیدن تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

شپنا 99.09.15

شتران 99.09.15