۰ نفر

اخبار روزانه خودرویی‌ها؛

افت پنج درصدی خودرو مانع خرید حقیقی‌ها نشد/ خگستر با رشد پنج درصدی به صف خرید نشست

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 486637
 افت پنج درصدی خودرو مانع خرید حقیقی‌ها نشد/ خگستر با رشد پنج درصدی به صف خرید نشست

در معاملات بورس امروز خودرو با افت چهار درصدی قیمت ۳,۹۲۰و خگستر با رشد پنج درصدی قیمت ۴,۹۲۰را ثبت کرد. همچنین ارزش معاملات این شرکت‌ها به ترتیب حدود ۶۲۰و ۵۵۰میلیارد تومان بود.

اخبار روزانه «خودرویی‌ها» را از اینجا دنبال کنید

اقتصادآنلاین - هانا پاکمند؛ در پایان معاملات بورس امروز ایران خودرو با افت چهار درصدی و خگستر با رشد پنج درصدی مواجه شد. همچنین این دونماد، بین نمادهای پر تراکنش امروز قرار گرفتند. 

ایران خودرو در آخرین معاملات خود، عدد ۳,۹۹۰ریال و شرکت گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو عدد ۴,۴۰۰ ثبت کردند که به ترتیب نسبت به روز گذشته، خودرو حدود سه درصد کاهش و خگستر حدود پنج درصد افزایش یافته است. 

سهام شرکت  ایران خودرو با جابجایی حدود یک میلیارد و ۵۷۰میلیون برگه سهم، روز بعدی معاملاتی خود را با قیمت ۳,۹۲۰آغاز خواهد کرد. همچنین حجم معاملات خگستر نیز به بیش از یک میلیارد و ۲۶۰میلیون رسید.

ارزش معاملات امروز خودرو حدود ۶۲۰میلیارد تومان بود. همچنین ۹۰درصد از سهام خودرو را حقیقی‌ها و ۱۰درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از طرف دیگر، بیش از یک میلیارد و ۵۲۰میلیون برگه سهم (۹۷درصد) را اشخاص حقیقی و تعداد ۴۴میلیون برگه سهم (سه درصد) را کدهای حقوقی به فروش رساندند.

از سوی دیگر ۹۵درصد از سهام گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو را حقیقی‌ها و پنج درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. همچنین در سمت فروش، شاهد فروش ۹۰درصدی حقیقی‌ها بودیم.

در سایر نمادهای خودرویی نیز شاهد رشد خزامیا، ختوقا و ختور و افت خپارس، خمحرکه و دیگر نمادها بودیم. همچنین می توان به بسته بودن معاملات سایپا اشاره کرد. گفتنی است که خگستر با رشد ۲۰درصدی در هفته گذشته عقب ماندگی خود از رشد را جبران کرد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

خودرو12آذر

خگستر12آذر (2)