افراد حقیقی امروز ۶۱۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وتجارت بود.

اقتصاد آنلاین – سارینا امامی؛ حقوقی‌ها حدود ۶۱۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۹هزار و ۱۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۲درصد یعنی دو  هزار و ۳۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فرآورده‌‌های نفتی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج نفت گاز و خدمات جانبی» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وتجارت»، «شبندر» و «شستا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «حفاری»، «وپارس» و «های وب» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت معادل ۱۹۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی حفاری شمال با برتری ۹۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰۵ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۶۶ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۱۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بود.

برای دیدن تصاویر در سایز اصلی، روی آن کلیک کنید

تغییر مالکیت سهام 99.09.12ورود پول حقیقی به بورس 99.09.12