۰ نفر

تحلیل روزانه پالایشی‌ها؛

پالایشی‌ها همچنان در مدار صعود حرکت می‌کنند/ اقبال سهامداران به پالایشی‌ها

۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۸
کد خبر: 486350
پالایشی‌ها همچنان در مدار صعود حرکت می‌کنند/ اقبال سهامداران به پالایشی‌ها

در معاملات بورس امروز شپنا با رشد چهار درصدی قیمت ۱۹,۲۷۰و شبندر با رشد پنج درصدی قیمت ۳۱,۰۰۰را ثبت کرد. همچنین ارزش معاملات این شرکت‌ها به ترتیب شپنا حدود هزار و ۳۰۰میلیارد تومان و شبندر به بیش از ۵۰۰میلیارد تومان بود.

اخبار روزانه «پالایشی‌ها» را از اینجا دنبال کنید

اقتصادآنلاین - هانا پاکمند؛ در پایان معاملات بورس امروز پالایش نفت اصفهان با رشد چهاردرصدی و پالایش نفت بندرعباس با رشد پنج درصدی مواجه شد. همچنین این دونماد، بین نمادهای پرتراکنش امروز قرار گرفتند.

شپنا در آخرین معاملات خود، عدد ۱۹,۱۱۰ریال و سهام شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس عدد ۳۰,۹۰۰را ثبت کردند که به ترتیب نسبت به روز گذشته شپنا حدود سه درصد و شبندر حدود چهار درصد افزایش یافته است.

سهام شرکت پالایشگاه نفت اصفهان با جابجایی حدود ۷۲میلیون برگه سهم، روز بعدی معاملاتی خود را با قیمت ۱۹,۲۷۰آغاز خواهد کرد. همچنین حجم معاملات شبندر نیز به بیش از ۱۶۵میلیون رسید

ارزش معاملات امروز شپنا حدود هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بود. همچنین ۹۵درصد از سهام شپنا را حقیقی‌ها و پنج درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از طرف دیگر، بیش از ۶۲۵میلیون برگه سهم (۸۷درصد) را اشخاص حقیقی و تعداد ۹۳میلیون برگه سهم (۱۳درصد) را کدهای حقوقی به فروش رساندند.

از سوی دیگر ۹۴درصد از سهام پالایشگاه نفت اصفهان را حقیقی‌ها و ۶درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. همچنین در سمت فروش، شاهد فروش ۸۲درصدی حقیقی‌ها بودیم.

در سایر نمادهای پالایشی نیز شاهد رشد اغلب نمادها همچون شبریز، ونفت و شسپا بودیم. در بسیاری از این نمادها نیز صف نشینی خریداران نمایان بود. همچنین می توان به بسته بودن شتران نیز اشاره کرد.

برای دیدن تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

Image 9

شبندر