۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«چخزر»، نخستین عرضه اولیه بازار سهام پس از دو ماه/ با مهمان جدید فرابورس بیشتر آشنا شوید

۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵
کد خبر: 486250
«چخزر»، نخستین عرضه اولیه بازار سهام پس از دو ماه/ با مهمان جدید فرابورس بیشتر آشنا شوید

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین که در زمینه تولید انواع محصولات چوبی به خصوص ام‌دی‌اف فعالیت می‌کند، به جمع شرکت‌های موجود در بازار سرمایه پیوست و در روز جاری با نماد «چخزر» در فرابورس ایران عرضه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ نشست خبری (یک دیدار، یک عرضه) به مناسبت عرضه اولیه سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین در بازار دوم فرابورس برگزار شد .

مراسم عرضه اولیه «چخزر» امروز در فرابورس ایران برگزار شد و ۳۵ میلیون سهم (معادل ۱۷ و نیم درصد) از سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. براین اساس، زمان سفارش‌گیری سهام "چخزر" امروز، سه شنبه ۱۱ آذرماه از ساعت ۱۳ تا ۱۷ اعلام شده است.

در مراسم عرضه «چخزر»، عطا تفضلی، مدیرعامل شرکت چوب خزر کاسپین توضیحاتی درخصوص فعالیت شرکت، میزان سرمایه، وضعیت مالیات و بیمه و... داد. به گفته عطا تفضلی، مدیرعامل چوب خزر کاسپین، شرکت در سال ۱۳۸۷ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و پس از ۵ مرحله افزایش سرمایه، در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان سرمایه را به ثبت رسانده است

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین از جمله شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی («شستا») است که در سال ۱۳۶۹ تاسیس و در سال ۱۳۹۸ با شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ادغام شده است. 

براساس نکات مطرح‌شده در مراسم عرضه اولیه «چخزر»، شرکت صنایع چوب خزر کاسپین اولین تولیدکننده ام‌دی‌اف در کشور بوده و میزان تولید و سوددهی شرکت در ۶ ماه گذشته، مطابق با برنامه‌ریزی‌های مورد نظر پیش رفته است. حساب‌های شرکت از لحاظ مالیات و بیمه مشکلی نداشته و پرداخت صورت گرفته است.

حداکثر سهم هر کد حقیقی یا حقوقی در عرضه اولیه «چخزر»، ۲۰ سهم بوده و قیمت هر سهم صنایع چوب خزر کاسپین، ۲هزار و ۴۰۰ تومان تا ۲هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است. صنایع چوب خزر کاسپین، اولین شرکتی است که سهام آن پس از دو ماه از آخرین عرضه اولیه بازار سهام و اتمام اصلاح بازار، در فرابورس ایران عرضه شده است. 

همچنین ۲.۵ درصد دیگر معادل پنج میلیون سهم، ۱۵ آذرماه (شنبه) با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می گیرد.

چخزرphoto_2020-12-01_12-32-37