خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم ۷۲۰میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت زراعت و خدمات وابسته به ثبت رسید و همچنین سهام سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین ۱۳۲میلیارد تومان تقاضای خرید داشت.

اقتصاد آنلاین سیده زینب رزم گیر؛ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۶۳۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۹۱۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۷۲۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «تاپیکو»، «سامان» و «وتوکا» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین حدود ۱۳۲میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «وملی»، «فوکا» و «لکما» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۸۱۰میلیارد تومان (۳۱درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۹۵۰میلیارد تومان (۵۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۷۱نماد و حجم صف‌های فروش در ۴۰نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف تولید خاک نسوزاستقلال آباده(کباده) به ۱۳.۴درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«زراعت و خدمات وابسته» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۳۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات شیمیایی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۲۶۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «فلزات اساسی» با فشار فروش ۲۵۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۲۵ درصد از چهار هزار و ۵۴۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع پنج هزار و ۶۶۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۸۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۰هزار و۲۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 99.09.08

نقشه صفوف خرید و فروش سهام 99.09.08

برای اطلاع از آخرین وضعیت بورس و فرابورس تهران اینجا کلیک کنید