۰ نفر

ماجرای راه‌اندازی تابلوی جدید در فرابورس

۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبر: 485158
ماجرای راه‌اندازی تابلوی جدید در فرابورس

زمزمه‌های راه‌اندازی یک تابلوی جدید در فرابورس به نام «بازار هدف» به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد که قرار است این تابلو میزبان کسب و کارهای نوآفرین و دانش بنیان باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بحث ورود شرکت‌های خصوصی به بازار سرمایه به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد و در این راستا اتاق بازرگانی وعده داد مقدمات لازم برای این موضوع را فراهم کند.

براین اساس حسین سلاح‌ورزی، یکی از اعضای شورای عالی بورس و همچنین نایب رییس اتاق بازرگانی ایران چندی قبل در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: به زودی تابلوی جدیدی با نام «بازار هدف» راه‌اندازی می‌شود که در آن طیف وسیعی از کسب و کارهای نوین و دانش بنیان (حتی در مقیاس استارت‌آپی) امکان پذیرش خواهند داشت.

وی پیش بینی کرده با اجرای این طرح راه تازه‌ای برای تامین مالی کسب و کارهای نوآورانه در ایران گشوده خواهد شد. براین اساس فرابورس اعلام کرده است که آخرین دستورالعمل و شرایط پذیرش شرکت‌ها در این بازار به زودی اعلام می‌شود و قرار است بسیاری از پرونده‌هایی که برای فرابورس ارسال می‌شود و شرایط بازار اول و بازار دوم را احراز نمی‌کنند در بازار هدف پذیرش شود.

در این راستا شرکت پیشگامان فناوری دانش آرامیس با نام تجاری " تپسی" پس از ارزیابی کارشناسی به صورت مشروط در بازار دوم فرابورس پذیرش شده و قرار است حسابرسی ویژه‌ای در مورد این شرکت انجام شود و چنانچه شرایط پذیرش در بازار دوم را کسب نکرد، پذیرش در بازار هدف به این شرکت پیش‌ بینی شده است و ممکن است تپسی نخستین شرکتی باشد که در بازار هدف پذیرش خواهد شد.