۰ نفر

معرفی انواع حساب ها در بازار فارکس

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳
کد خبر: 421710
معرفی انواع حساب ها در بازار فارکس

کارگزار ها و بروکرهایی مختلف در بازار معاملات فارکس حضور دارند که حسابهای مختلفی را در قالب بورس فارکس چیست در اختیار تریدرها و معامله گران و مشتریان خود قرار می دهند تا از طریق این حساب ها امکانات و ابزارهای مختلف را برای انجام معاملات بی دردسر و باز بازدهی و سود بالا در اختیار مشتریان خود قرار داده باشند. یکی از انواع حساب ها که کارگزاری های مختلف در اختیار کاربران و معامله گران قرار می‌دهند حساب دمو یا آزمایشی می باشد این حساب در حقیقت برای کسب تجربه و به دست آوردن دانش کافی در اختیار معامله گران و تازه کاران این حرفه قرار می گیرد تا از این طریق آنها بتوانند به خوبی با دنیای معاملات موجود در بازار معاملات فارکس آشنا شده و تجربه لازم را به دست بیاورند.

در چنین حسابی که به حساب دموی آزمایشی نیز معروف می باشد هیچگونه پول واقعی جابجا نشده و در حقیقت فقط برای به دست آوردن مهارت لازم در اختیار معامله گران مختلف قرار می‌گیرد. از دیگر انواع حساب ارائه شده توسط بروکر های مختلف به حساب استاندارد، حساب سنتی و همچنین حساب سهام اشاره نمود که در ادامه به معرفی هر یک از آنها به صورت کامل خواهیم پرداخت. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با انواع مختلف حسابهای بازار معاملات فارکس شما را آشنا کرده و اطلاعات مناسبی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم:

حساب استاندارد

یکی از حساب هایی که به صورت کاملاً قراردادی از طرف بروکر در اختیار افراد معامله‌گر قرار می‌گیرد حساب های استاندارد می باشد معمولاً معامله گران و سران کشورها را به محدودیت از جمله مبلغ کلان سرمایه نرخ کمیسیون بالا و همچنین شهرهای دیگر این چنینی روبرو می سازد. البته این موضوعات در صنعت امروزی که در بازار معاملات فارکس در جریان است زیاد مورد توجه نبوده و موضوعیت ندارد. از جمله مزایای موجود در حساب استاندارد ارائه شده توسط اپراتورهای مختلف می توان به ارزش فراوانی که به تجربه دادوستد می بخشد اشاره کنیم و همچنین الزامات سپرده‌گذاری و کمیسیون نیز تا حدود زیادی حذف شده و اهرم سودی در این حساب حالت ارتقا یافته دارد. حساب استاندارد سنت یکی دیگر از انواع حساب ارائه شده توسط بروکرها می باشد هر که معمولاً بازرگان مختلف از طریق این گونه حساب بدون اینکه مبلغ زیادی پرداخت کنند می‌توانند خروجی مورد نظر خود را تحت آزمایش قرار می‌دهند و این حساب بیشتر برای افراد تازه کار مناسب بوده و در نتیجه می توان با محیط داد و ستد موجود در بازار معاملات فارکس آشنا شده و ریسک بسیار کمی را تجربه نمایند.

حساب سهام

یکی دیگر از انواع حساب ارائه شده توسط بروکر های موجود در بازار معاملات فارکس حساب سهام می باشد که آن را در این نوع حساب یک اهرم و لوریج ثابت در نظر گرفته شده و همچنین کمیسیون در این نوع حساب در نظر گرفته نمی‌شود. از دیگر امکانات بسیار مناسب این نوع حساب می‌توان به بدون سوآپ بودن آن و همچنین خرید و فروش سهام در پلتفرم معاملاتی متاتریدر نسخه چهارم اشاره کرد.

فف

همچنین افرادی که از این نوع حساب استفاده می کنند اطلاعات بسیار به روز و آپدیت را از انواع مختلف بورس ها مانند بورس های NASDAQ و NYSE در اختیار خواهند داشت.

حساب ECN 

یکی دیگر از انواع حساب ارائه شده توسط بروکر های مختلف ECN نام دارد که خود به انواع مختلفی تقسیم می شود که از جمله مهمترین آنها می توان به حساب ZERO و همچنین حساب FXTM Pro اشاره نمود. از جمله مهمترین ویژگی های مثبتی که حساب ECN برای فرد مورد نظر ایجاد می کند شفافیت بسیار بالای آن در سفارش‌هایی که توسط فرد معامله گر آنها را انجام می دهد اشاره نمود و همچنین استفاده به صورت کاملاً مستقیم به دیگر فعالان بازار مرتبط خواهد شد. از دیگر مزایای مثبت این حساب می توان به امکان اسکالپینگ و داد و ستد در تمامی ساعات و خارج از ساعات بازار اشاره نمود.