۰ نفر

معاون حقوقی سازمان بورس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

اعلام شرایط معامله خارج از ساعت سهام شرکت کنتورسازی طی هفته جاری/ اقدامات حقوقی و قضایی برای حمایت از سهامداران با قوت ادامه دارد

۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴
کد خبر: 242651
اعلام شرایط معامله خارج از ساعت سهام شرکت کنتورسازی طی هفته جاری/ اقدامات حقوقی و قضایی برای حمایت از سهامداران با قوت ادامه دارد

معاون حقوق سازمان بورس گفت : طبق هماهنگی های انجام شده و به استناد مصوبه شورای عالی بورس، اطلاع رسانی پیرامون معامله سهام خارج از ساعت شرکت کنتورسازی طی هفته جاری انجام می‌شود.

اقتصاد آنلاین- هدی بذرافشان ؛ جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس در گفت وگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در‌خصوص  آخرین تصمیم گیری  پیرامون  کنتورسازی گفت:  با توجه به هماهنگی های به عمل آمده و به استناد مصوبه شورای عالی بورس، و اطلاعیه نحوه ثبت نام برای متقاضیان معامله سهام خارج  از ساعات مربوط به شرکت کنتورسازی ایران و شرایط و نحوه اقدام در این خصوص، از طریق واحدهای اجرایی ذیربط به آگاهی سهامداران محترم این شرکت خواهد رسید.

 وی افزود: پیش بینی می شود  این ضوابط طی هفته جاری ابلاغ گردد و بازار سرمایه آمادگی اجرایی کردن  این معاملات را دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه  سازمان بورس هیچ توصیه یا اظهار نظری در خصوص این معاملات ندارد، خاطرنشان کرد:  صرفا با توجه  به اصرار تعدادی از سهامداران و در خواست مدیریت جدید شرکت، سازمان ضمن موافقت با موضوع، امکان انجام معاملات را فراهم کرده است و  از نظر اصولی تصمیم سهامداران شرکت کنتورسازی ایران در خصوص معاملات سهام باید پس از اطلاع رسانی و شفاف سازی مدیریت جدید و اظهار نظر حسابرس جدید شرکت انجام شود.

جمالی تأکید کرد:  اقدامات حقوقی و قضایی برای حمایت از سهامداران و تعقیب متهمان با قوت ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، مطابق رویه بازار سرمایه؛ معاملات خارج از ساعات تنها در  یک روز معاملاتی برگزار می‌شود، اما برای مراجعه سهامداران و متقاضیان معامله مهلتی تعیین می شود تا با مراجعه به شرکت های کارگزاری و تکمیل فرم مربوطه برای انجام معامله ثبت نام کنند. سپس معاملات مربوط به تقاضاهای خرید و فروش در یک روز خارج از ساعت انجام می شود. که در این خصوص شرایط و نحوه اقدام اطلاع رسانی خواهد شد.