۰ نفر

خانه‌تکانی مدیریتی در سازمان بورس همزمان با گمانه‌زنی‌های کابینه جدید دولت

۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۶
کد خبر: 207969
خانه‌تکانی مدیریتی در سازمان بورس همزمان با گمانه‌زنی‌های کابینه جدید دولت

همزمان با برخی تغییر و تحولات مدیرتی در سازمان بورس شنیده ها حاکی از کناره گیری عراقچی از معاونت اجرایی این سازمان با هدف تکیه بر صندلی معاونت ارزی بانک مرکزی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین، صبح امروز با حکم سید احمد عراقچی، عضو هیأت مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار سه مدیر میانی جدید این سازمان منصوب شدند.

بر اساس این گزارش ،شاهین احمدی به عنوان رییس مرکز آموزش سازمان بورس جانشین محمد رضا پور رضایی شده است.

علی بیگ زاده نیز پس از کنار رفتن از اداره نظارت بر ناشران بورسی به عنوان سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس تعیین شده است.

آرش بابایی اما به عنوان مدیر فناوری اطلاعات جایگزین روح الله دهقان منصوب شده است. بابایی پیش از این به مدت 8 سال در این اداره فعالیت کرده است. همزمان دهقان نیز مدیر عامل شرکت رایان بورس شده است.

خبرها حاکی است سید احمد عراقچی، عضو هیأت مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی این سه مدیر جدید را منصوب کرده که گفته می شود وی با خداحافظی قریب الوقوع از سازمان بورس در خیابان ملاصدار رهسپار بلوار میر داماد برای تکیه بر صندلی معاونت ارزی بانک مرکزی خواهد شد.

در این زمینه گفته می شود به منظور حفظ جعفر جمالی در سازمان بورس وی به عضویت هیات مدیره سازمان بورس درخواهد آمد.

حدود یک هفته قبل نیز غلامرضا ابوترابی پس از گذشت بیش از 10 سال ریاست اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس به عنوان مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه تعیین شد.

در عین حال سعید رضوانی فرد که قبل از این مدیر اداره تمرکز اطلاعات بورس بوده ماموریت یافته تا به جای عیسی حسین پناه در هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه بنشیند.

به نظر می رسد با نزدیک شدن به موعد انتخاب وزرای جدید کابینه و تغییر و تحولات مدیریتی در وزارت اقتصاد باید منتظر برخی جابجایی های جدید در سازمان بورس بود.