۰ نفر

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

آغاز بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس

۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰
کد خبر: 518007
آغاز  بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان به این کمیسیون ارجاع شده و رسیدگی به آن آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد‌حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان در مجلس، گفت: لایحه مذکور اواخر سال گذشته از سوی دولت به مجلس ارائه شد که به دلیل اینکه بررسی بودجه در دستور کارقوه مقننه قرار داشت و جلسات کمیسیون‌های تخصصی برگزار نمی‌شد رسیدگی به لایحه رتبه بندی فرهنگیان به جلسات کمیسیون در سال جدید موکول شد.

وی با بیان اینکه بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش آغاز شده است، ادامه داد: پس از پایان ارزیابی‌ها در کمیسیون آموزش، لایحه مذکور برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بیان کرد: چگونگی ارتقاء معلمان براساس صلاحیت‌های فنی و مهارتی و عملکرد رقابتی معلمان، تشکیل کمیته‌های ارزیابی معلمان برای اجرای بهینه طرح رتبه بندی و همچنین تمامی مزایای شغلی و ارتقا یا تنزل رتبه و زمینه سازی برای پیشرفت‌های کاری فرهنگیان در این لایحه لحاظ شده است.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه طرحی تحت عنوان ساماندهی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش نیز با 72 امضا به کمیسیون آموزش ارجاع شده است، گفت: طرح مذکور برای ارزیابی کارشناسی به کارگروه تخصصی ارجاع و در حال بررسی است.

وی بیان کرد: علاوه بر این طرح ساماندهی نیروهای غیر رسمی و تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی ، نهضتی‌ها، پیش دبستانی‌ها و خرید خدمتی‌ها نیز در دستورکار کمیسیون آموزش است.

نماینده مردم همدان در مجلس با تاکید بر اینکه نقش معلمان در برنامه‌های توسعه کشور راهبردی است ، بیان کرد: ارتقای منزلت فرهنگیان برای توسعه و تعالی کشور ضرورت دارد لذا نباید فرهنگیان در عرصه تلاش برای توسعه علمی و بالندگی آینده سازان کشور هیچ‌گونه دغدغه معیشتی داشته باشند که امیدواریم این لایحه و طرح‌ها در ارتقا جایگاه و منزلت آنها موثر باشد.