۰ نفر

جزییات استخدام ۳۹هزار نفر در وزارت بهداشت

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۰:۲۳
کد خبر: 504307
جزییات استخدام ۳۹هزار نفر در وزارت بهداشت

تقوی نژاد با اشاره به آزمون استخدامی وزارت بهداشت که در تاریخ 24 بهمن سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: در این آزمون نیز شرکت‌‌کنندگان برای 39 هزار پست رقابت خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: از مباحث دیگر افزایش تعداد همکاران وزارت بهداشت و تقویت نظام شبکه و نظام بیمارستانی و استخدام همکاران در بخش درمان و خصوصا پرستاری است. به طوری‌‌که طی دو سال 98 و 99 موفق شدیم 52 هزار مجوز استخدامی را دریافت کنیم. این درحالی است که استخدام وزارت بهداشت از سال 92 تا 96 سالی هفت هزار نفر اضافه شده است، اما در دو سال گذشته به طور متوسط سالی 26 هزار نفر اضافه شده‌‌اند و از این تعداد نزدیک 20هزار نفر به کار اشتغال یافتند.

تقوی نژاد با اشاره به آزمون استخدامی وزارت بهداشت که در تاریخ 24 بهمن سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: در این آزمون نیز شرکت‌‌کنندگان برای 39 هزار پست رقابت خواهند کرد. بنابراین، از هر پنج نفر داوطلب یک نفر در صورت کسب حد نصاب نمره به کارگیری می‌‌شود. حدود 15هزار نفر از استخدامی‌‌های جدید، پرستاران هستند که در این زمینه 73هزار داوطلب وجود دارد. دو هزار نفر نیز در مشاغل دیگر درمانی اعم از پزشک متخصص و عمومی و غیره هستند که 4800 نفر در این زمینه داوطلب هستند.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت هم 5600 نفر به کارگیری خواهند شد که 33 هزار نفر در این حوزه رقابت می‌‌کنند و برای فوریت‌‌های پزشکی نیز 5200 نفر به کارگیری خواهند شد. برای مجموعه پست‌‌های بهداشتی درمانی در حوزه بهداشت نیز حدود 8000 نفر به کارگیری خواهند شد که 51 هزار نفر رقابت خواهند کرد. در کل از مجموع استخدام‌‌های سال گذشته و سال جاری 21 هزار نفر پرستار خواهند بود.