۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در محله قائم مقام تهران

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶
کد خبر: 499739
قیمت مسکن در محله قائم مقام تهران

خانه‌های محله قائم مقام و سنایی تهران از متری 30میلیون قیمت‌گذاری شده و گاه به 70میلیون تومان نیز می‌رسد.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ قائم مقام و سنایی یکی از محله‌های پر متقاضی برای سکونت است که در منطقه6 شهرداری و مرکز تهران واقع شده است. بافت این محله به طور غالب اداری و تجاری بوده اما واحدهای مسکونی زیادی را نیز در خود جای داده است. به گفته کارشناسان مشاور املاکی که در این محله فعالیت دارند، اگر فردی قصدی خرید واحد مسکونی در این محله را دارد باید دقت داشته باشد که کاربری ملک تجاری نباشد تا بعدها به مشکل نخورد؛ همچنین خیابان بهار یکی از خیابان‌های مسکونی در محله قائم مقام است که از نظر قیمتی نیز وضعیت مناسبی دارد و بسیاری آن را به متقاضیان خرید واحد مسکونی پیشنهاد می‌دهند.

یک کارشناس مشاور املاک که در محله قائم مقام فعالیت دارد به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در هر محله به عوامل زیادی بستگی دارد و برای تعیین قیمت مسکن پیش از هر چیز ملک باید دیده شود؛ کوچه و خیابان، نوع ساخت، متراژ، سن بنا، امکانات آن و... در اینکه واحد با چه قیمتی خرید و فروش شود تاثیر دارد؛ اما به طور کل می‌توان گفت واحدهای نوساز این محله از متری 45میلیون تومان و واحدهای کمی قدیمی‌تر نیز از 30میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ البته این ارقام در خصوص همه واحدها صادق نیست و همانطور که ذکر شد خود ملک باید دیده شود زیرا گاهی فروشنده زمان کمی برای فروش دارد و ممکن است واحد با قیمتی پایین‌تر واحد به فروش برسد و گاهی شرایط ملک مناسب بوده و واحد با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسد.

همچنین گفتنی است؛ واحدهایی با قیمت پایین‌تر از 30میلیون تومان نیز در این محله وجود دارد اما واحدی که نیاز به بازسازی نداشته و با امکاناتی نظیر پارکینگ، انباری و آسانسور باشد، از 30میلیون تومان در هر متر مربع قیمت‌گذاری می‌شود.

قیمت واحدهای مسکونی در قائم مقام

محله قائم مقام ترکیبی از بافت مسکونی و اداری را داراست؛ از این رو شاید یافتن واحدی مسکونی در این محله با شرایط مناسب، کمی دشوار باشد. واحدهای مسکونی محله قائم مقام از متری 30میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که این رقم در مواردی می‌تواند پایین‌تر نیز باشد.

یک کارشناس مشاور املاک در خصوص واحدهایی که برای فروش عرضه شده است به اقتصادآنلاین گفت: باتوجه به کاهش قیمت‌ها در یک الی دو ماه اخیر بسیاری از خریداران دست نگه داشته‌اند و معاملات نیز کاهش شدیدی داشته است و از این رو قیمت‌ها نیز از سمت فروشندگان با کاهش مواجه بود؛ کاهشی که همچنان خریداری برایش وجود ندارد. یک واحد آپارتمان 90متری که در طبقه سوم ساختمانی در قائم مقام فراهانی واقع شده است، متری 42میلیون و 200هزار تومان قیمت‌گذاری شد. این واحد 5سال ساخت بوده و 2خواب نیز دارد.

وی ادامه داد: یک خانه 146متری و نوساز در خیابان گلریز متری 44میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ این واحد در طبقه ششم ساختمان قرار دارد. همچنین قیمت یک خانه 90متری و 6سال ساخت در سنایی 35میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شده است.

کارشناس مشاور املاک دیگری در این محله گفت: از مطهری تا میدان شعاع واحدهای مسکونی زیادی وجود دارد. یک دستگاه آپارتمان 100متری و 6ساله در کوچه 20 قائم مقام متری 34میلیون تومان و واحدی 141متری در همین محدوده متری 51میلیون تومان قیمت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روند کاهشی قیمت مسکن ادامه دار است یا خیر اظهار داشت: ممکن است قیمت مسکن همچنان روندی کاهشی را پیش بگیرد اما این موضوع به سایر بازارها نیز بستگی دارد و به طور دقیق نمی‌توان گفت قیمت‌ها کاهشی و یا افزایشی خواهد بود.

قیمت واحدهای اداری و تجاری در قائم مقام

به گفته یکی از کارشناسان مشاور املاک، قیمت واحدهای تجاری در این محله بسیار متغیر بوده و باتوجه به نوسانات بازار مسکن نمی‌توان رقم دقیقی مشخص کرد؛ اما به صورت کلی حداقل قیمت واحدهای تجاری در قائم مقام حدود 110میلیون تومان و در سنایی نیز حدود 120میلیون تومان است که این رقم باتوجه به اینکه واحد دقیقا در کجا قرار می‌گیرد متفاوت خواهد بود؛ همچنین واحدهای متراژ بالا قیمتی پایین‌تر نسبت به واحدهای متراژ پایین دارد.