۰ نفر

این ۴شرط را داشته باشید یارانه ۱۰۰هزار تومانی می‌گیرید

۲۶ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۳۸
کد خبر: 498356
 این ۴شرط را داشته باشید یارانه ۱۰۰هزار تومانی می‌گیرید

شروط برخورداری از یارانه جدیدی که از یک ماه پیش به برخی شهروندان پرداخت می‌شود اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، طبق آخرین آمار جمعیت ایران در سال گذشته به حدود ۸۳ میلیون نفر رسید . بر این مبنا با توجه به پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۷۸ میلیون ایرانی، تنها ۵ میلیون نفر هیچ یارانه ای از دولت نمی‌گیرند؟

ایرانی‌ها چند یارانه دریافت می‌کنند؟

پرداخت یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی در حالی برای صد و نوزدهمین ماه متوالی به حساب یارانه بگیران واریز می‌شود که دو یارانه دیگر نیز به واجدان شرایط پرداخت می‌شود.

 بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شرایط فعلی خانوارهای منتخب و واجد شرایط سه یارانه متفاوت دریافت می‌کنند. یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی به ۷۸ میلیون نفر از جمعیت ایران پرداخت می شود، این یارانه از سال ۱۳۸۹ تاکنون به یارانه بگیران پرداخت می‌شود و رقم آن تغییری نکرده است.

یارانه دوم نیز یارانه معیشتی است که به جمعیتی در حدود ۶۰ میلیون نفر در ایران پرداخت می شود.این یارانه از سال گذشته در پی افزایش قیمت بنزین به خانوارهای واجد شرایط پرداخت گردید.خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

یارانه سوم اما که در ماه گذشته به ۳۴ میلیون خانوار ایرانی پرداخته شده است یارانه‌ای است که طبق تصمیمات اتخاذ شده تا پایان اسفند و به مدت چهار ماه پرداخت می گردد.نخستین مرحله از این یارانه در تاریخ ۲۷ آذر از سوی سازمان برنامه و بودجه به حساب خانواده‌های مشمول واریز شد. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود در ایام پایانی دی ماه دومین دوره واریز یارانه صد هزار تومانی به حساب به این دسته از افراد صورت گیرد.

شروط چهارگانه برای دریافت یارانه سوم

معیارهای در نظر گرفته شده برای واجدین شرایط این یارانه کمی خاص تلقی می‌شود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده،مقرر شده است افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند مشمول دریافت یاانه مذکور گردند. به این ترتیب از ۳۴ میلیون واجد شرایط شناسایی شده ، ۹ میلیون نفر را کسانی تشکیل می‌دهند که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند.

اما شناسایی ۲۵ میلیون فرد باقی مانده بر اساس شاخص‌های سه گانه و خاص صورت گرفته است بر این اساس کسانی که فاقد درآمد ثابت هستند و همچنین بیمه پرداز تلقی نمی‌شود، مشمول دریافت این یارانه خواهند بود . در عین حال کسانی که مجموعه درآمد آنها از حداقل قانون کار کمتر باشد بر اساس شاخص های بانکی مورد شناسایی قرار گرفته باشند نیز در این فهرست قرار خواهند گرفت.

 به این ترتیب ۳۴ میلیون ایرانی دارای شروط سه گانه مذکور بودند، به این معنا که درآمد ثابت نداشتند، بیمه‌پرداز نبودند و شاخص‌های بانکی و تراکنش‌های خرید آنها نشان می دهد که مجموعه درآمد آنها از حداقل قانون کار کمتر است.حداقل دریافتی قانون کار برابر با یک میلیون و 910 هزار تومان است. این افراد سه دهک پایین جامعه را تشکیل می‌دهند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده شناسایی افراد واجد شرایط از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و منابع لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می‌شود.مبلغ این یارانه برای اهر نفر صد هزار تومان است.