۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد؛

وضعیت رتبه بندی و حقوق معلمان در بودجه۱۴۰۰

۲ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷
کد خبر: 492039
وضعیت رتبه بندی و حقوق معلمان در بودجه۱۴۰۰

با توجه به این که اعتبار رتبه بندی فرهنگیان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده و بر این اساس سال ۱۴۰۰ برای فرهنگیان سال بهتری خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان گفت : ۹۵ درصد از پولی که هر ماه بابت حقوق معلمان پرداخت می کنیم، بدون یک روز تأخیر است و ۵ درصد از میزان حقوق که با تأخیر پرداخت می شود، بابت اضافه کار آنان است که تلاش می کنیم این مشکل را هم برطرف کنیم.

وی متذکر شد: در سال تحصیلی گذشته و همچنین سال جاری عملکرد ما در این موضوع از ۶ سال گذشته به مراتب بهتر بود به گونه ای که ما در سال گذشته این تأخیر را به کمترین میزان رساندیم و همه مطالبات تا پایان سال ۹۸ پرداخت شده است.

حاجی میرزایی گفت: امسال هم همه تلاش خود را می کنیم که این مشکل به سرعت حل شود و فرهنگیان می توانند شهادت دهند که سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از درخشان ترین سال هایی است که به فرهنگیان خدمات ارائه شده است.

وی اظهارداشت: اگر حقوق فرهنگیان افزایش یابد، قطعا شرایط کار آنان بهتر می شود و البته این به معنای آن نیست که حقوق فرهنگیان زیاد است. در سال ۹۹ ما ۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای فصل ۱۰ و افزایش حقوق معلمان اختصاص دادیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همچنین ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در شهریورماه بابت پرداخت پاداش بازنشستگان انجام شد که در شهریور ۹۹ آن را به صورت یکجا پرداخت کردیم. بر این اساس ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خارج از بودجه مصوب، در ۹ ماه اخیر وارد آموزش و پرورش شده است.

حاجی میرزایی درباره رتبه بندی فرهنگیان گفت: ما لایحه رتبه بندی فرهنگیان را به دولت ارائه دادیم و قرار است فردا در دستور کار کمیسیون دولت قرار گیرد و بلافاصله تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی افزود: اعتبار رتبه بندی فرهنگیان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده و بر این اساس سال ۱۴۰۰ برای فرهنگیان سال بهتری خواهد بود.