۰ نفر

واکنش روحانی به گرانی دلار

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴
کد خبر: 469723
واکنش روحانی به گرانی دلار

رییس جمهور امروز گفت: مردم باید در این سال‌ها زندگی خیلی راحت‌تری داشتند و اجناس به مراتب ارزان‌تر می‌شد و باید دلار به قیمت معقولش بود اما تمام این جنایات پای کاخ سفید است. جمهوری اسلامی پای عهدش باقی مانده است و پای همه مقررات ایستاده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسن روحانی طی سخنانی در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا افزود: آن‌هایی که داخل ساختمان کاخ سفید هستند این همه جنایات علیه ملت ایران روا داشته اند و شما هر روز شاهد فشار و مشکلات هستید هرچند که مردم ما ایستادگی و مقاومت کردند و خم به ابرو نیاوردند و در برابر این قلدرها خم نشدند، اما به هر حال آثار سوء سختی و مشکلات وجود دارد.

رییس جمهور گفت: مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، این لعن و نفرین آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است. کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد. کسی به خاطر منافع سیاسی و جناحی آدرس غلط ندهد، آدرس درست واشنگتن دی سی کاخ سفید است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اخیرا اعلام کردند ده‌ها میلیارد دلار به ایران لطمه زدیم، یادآور شد: آنان در طول سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حداقل ۱۵۰میلیارد دلار به کشور لطمه زدند، با تحریم غلط و غیرقانونی و بیجا و ضد انسانی و عملیات تروریستی، جلوی دارو و درمان و مواد غذایی را گرفتند. آنان آدم‌هایی هستند که هیچ‌وقت ما چنین کسانی را در تاریخ کاخ سفید با این توحش ندیده بودیم. آنان بزرگترین توحش را از خود نشان دادند.

روحانی تصریح کرد: آقایی که اسمش وزیر خارجه است ولی وزیر جنایات است با افتخار می‌گوید که ما هفتاد میلیارد جلوی منابع ایران را گرفتیم و نگذاشتیم در اختیار ایران قرار گیرد. او به دشمنی با ملت ایران و ضربه به ایران افتخار می‌کند؛ دیدیم که آمدند با افتخار اعلام کردند ما پنج میلیارد دلاری را که ایران می‌خواست از صندوق بین‌المللی پول بگیرد با مانع‌تراشی جلویش را گرفتیم. واقعاً هم آمریکا مانع شد، در حالی که اگر وام را گرفته بودیم صرف دارو و درمان می‌کردیم.

وی افزود: آن‌هایی که داخل ساختمان کاخ سفید هستند این همه جنایات علیه ملت ایران روا داشته اند و شما هر روز شاهد فشار و مشکلات هستید هرچند که مردم ما ایستادگی و مقاومت کردند و خم به ابرو نیاوردند و در برابر این قلدرها خم نشدند، اما به هر حال آثار سوء سختی و مشکلات وجود دارد.