۰ نفر

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی خبر داد؛

کاهش قیمت مرغ در بازار

۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبر: 467843
کاهش قیمت مرغ در بازار

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی از کاهش هزار تومانی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت:با توجه به چالش موجود در بازار نهاده های دامی، امیدواریم دولت قیمت مصوب مرغ را نیز افزایش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حبیب اسدالله نژاد از کاهش ١٠٠٠ تومانی قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار خبر داد و گفت: قیمت این کالا در بازار به کیلویی ١٨ هزار تومان رسیده است.

وی قیمت مرغ زنده را ١٢ هزار و ٢٠٠ تومان به صورت نقدی و ١٢ هزار و ٨٠٠ تومان به صورت مدت دار اعلام کرد و افزود: متأسفانه علی رغم وعده‌های مسئولان طی روزهای گذشته هیچ تغییری در وضعیت نهاده‌های دامی ایجاد نشده و کماکان شرایط در این حوزه بحرانی است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید مرغ با افزایش قیمت نهاده‌های دامی، بالا رفته است، گفت: دیروز مسئولان مربوطه با افزایش قیمت مصوب تخم مرغ موافقت کردند و ما امیدوار هستیم در کنار تسریع در تأمین نهاده‌ها به نرخ مصوب این اتفاق درباره مرغ نیز رخ دهد و نرخ مصوب این کالا افزایش یابد چرا که قیمت فعلی آن به هیچ عنوان مورد رضایت تولیدکنندگان نیست و با شرایط بازار هم همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده با نهاده دولتی ۱۳,۶۰۰ تومان است اما هم اکنون تولیدکنندگان نمی‌توانند نهاده‌های مورد نیازشان را با نرخ مصوب تأمین کنند و حدود ۴۰ درصد نهاده‌ها با این شرایط تأمین می‌شود و مابقی آن را تولیدکنندگان از بازار آزاد تهیه می‌کنند که به همین دلیل قیمت تمام شده به بیش از ۱۶,۰۰۰ هزار تومان می‌رسد و قیمت مرغ گرم نیز به تبع آن بالای ۲۳ هزار تومان در هر کیلوگرم است.