۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۱۳۹۹/۶/۲۶)

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۲۲
کد خبر: 467517
۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۱۳۹۹/۶/۲۶)

طی روز جاری در مجموع حدود ۱۷هزار و ۶۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد فملی، فولاد، خودرو، وپارس و وبملت به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در آخرین روز هفته معادل هزار و ۱۰۰میلیارد تومان سهام ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش هزار میلیارد تومان دوم شد و سهام ایران‌ خودرو نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌ (وبیمه) پس از بازگشایی ۱۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) با افت ۱۰.۹ درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

نمادهای پر معامله بورس تهران

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "فلزات اساسی" تعلق داشت به طوری که سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" با معاملات سه هزار و ۱۷۰ میلیارد تومانی دوم شد و "خودرو و ساخت قطعات" در جایگاه سوم قرار گرفت.

نمادهای پر معامله بورس تهران

امروز ۲.۵ درصد از کل سهام سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۷ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۷ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۹ نماد نخست اختصاص داشت.