۰ نفر

پیش بینی رییس اتحادیه از آینده مسکن

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۲۴
کد خبر: 465814
پیش بینی رییس اتحادیه از آینده مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در شهریورماه شاهد آرامش بازار مسکن هستیم گفت: معاملات حدود ۱۰ درصد نسبت به مرداد ماه افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: معتقدم عدم اعلام مداوم قیمت از سوی مراکز آماری  و سایت های فروش ملک در بلند مدت منجر به ثبات بازار مسکن خواهد شد و این حوزه را از تلاطمات مصون نگه میدارد.

وی افزود:  اعلام قیمت منطقه ای به بازار مسکن آسیب می‌زند؛ به طور مثال زمانی که از سوی مراکز آماری عدد مشخصی به عنوان متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام می شود  تاثیر خود را بر مناطق ارزان قیمت تهران میگذارد و حتی سایر شهرستان ها نیز قیمت تهران را ملاک قرار میدهند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به ممنوعیت درج قیمت مسکن توسط سایت‌های فروش ملک که از اردیبهشت ماه اعمال شده خاطرنشان کرد: این محدودیت باید ادامه پیدا کند و ما از آن حمایت می کنیم؛ زیرا منطقی نیست که هر کاربر بدون هویت مشخصی بتواند یک آگهی با قیمت دلخواه به ثبت برساند.

خسروی درباره آخرین وضعیت بازار مسکن در تهران گفت:  ثبات نسبی ایجاد شده در بازارهای موازی مسکن مثل بازار ارز و بورس منجر به آرامش قیمتی در بخش مسکن شده و در شهریور ماه افزایش قیمت نداشتیم. نوسانات جزئی در بعضی مناطق اتفاق افتاده که حالت طبیعی بازار است.

وی با اشاره به اصلاح بازار بورس طی هفته های اخیر  تاکید کرد:  باید امیدوار باشیم تا سرریز نقدینگی از بورس وارد بازار مسکن نشود که البته با تمهیداتی که دولت اندیشیده این اتفاق نخواهد افتاد.

 مردادماه امسال میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران به ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۷.۴ درصد و نسبت به ماه قبل ۱۰.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. بر اساس اعلام بانک مرکزی، همچنین در مردادماه ۱۳۹۹ تعداد معاملات مسکن شهر تهران به ۹۰۸۰ فقره رسیده که نسبت به ماه گذشته ۳۵.۴ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۷۵.۸ درصد افزایش داشته است.