۰ نفر

توصیه سخنگوی دولت به سهامداران بورس

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبر: 465474
توصیه سخنگوی دولت به سهامداران بورس

سخنگوی دولت اعلام کرد: از دارایی مردم در بورس حمایت می‌کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه قطعاً حمایت از بازار سرمایه استراتژی دولت است، گفت: اظهارات مربوط به دستکاری در بورس بی‌اساس است و فراز و نشیب‌ها عوامل متعدد دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی ربیعی در گفتگو با رادیو تهران درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: آدم‌هایی که به بورس می‌آیند باید بدانند که بورس فراز و نشیب دارد. مطالعات تاریخی نشان می‌دهد که روند بورس پایین نیامده است؛ بالا رفته و پایین نیامده است.

وی با اشاره به نوسانات گفت: چند عامل وجود دارد وقتی عرضه به موقع نباشد و یا عرضه و تقاضا متناسب نباشد یا اینکه دلار و ارز بالا و پایین می‌شود نیز در بورس مؤثر است. ارز بالا برود بورس بالا می‌رود و ارز پایین بیاید پایین می‌آید.

ربیعی گفت: اثر روانی نیز در بورس مؤثر است. شنوندگان بدانند ما حمایت می‌کنیم نه اینکه مداخله می‌کنیم. دیدم برخی از نمایندگان جوری می‌گویند که انگار دولت یک ناظر بی‌طرف است. مردم باید مورد حمایت دولت باشند. بحث حمایت با دخالت متفاوت است.

سخنگوی دولت گفت: ما چرا گفتیم به بورس برویم چون که سهام خریداری می‌شد و تولید رونق می‌گرفت و نقدینگی بازار هم جمع می‌شد و بازار سرمایه مورد توجه دولت است.