۰ نفر

سقوط و صعود قیمت طلا تنها در یک ساعت

۶ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۴۲
کد خبر: 463010
 سقوط و صعود قیمت طلا تنها در یک ساعت

قیمت طلا که طی چند هفته اخیر شرایط بسیار متفاوتی را تجربه کرده است و شاهد چند سقوط بسیار بزرگ بوده است. اما در یک ساعت گذشته فلز زرد شاهد هر دو این اتفاقات بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت طلا که طی چند هفته اخیر شرایط بسیار متفاوتی را تجربه کرده است و شاهد چند سقوط بسیار بزرگ بوده است. اما در یک ساعت گذشته فلز زرد شاهد هر دو این اتفاقات بود.

قیمت طلا که تا روز گذشته در محدوده 1920 دلار حرکت می کرد با شروع امروز افزایش یافته و به محدوده 1940 دلار رسید و در سطح 1936 دلار دارای یک پشتیبانی قوی شد.

از روز های گذشته کارشناسان منتظر سخنرانی جروم پاول در روز پنجشنبه امروز بودند که در دقایقی پیش اتفاق افتاده و توانست تا طلا را تا حد زیادی به سمت بالا برده و حتی تا نزدیکی 1975 رساند.

اما این صعود طلا بیش از چند دقیقه ای طول نکشیده و پس از آن طلا شاهد یک سقوط بسیار بزرگ شد. دلیل سقوط طلا را می توان آمار فروش مسکن ایالات متحده دانست.

شاخص فروش خانه در این ماه نسبت ماه گذشته به شکل قابل توجهی افزایش داده است که این موضوع می تواند نشانگر یک بهبود عظیم اقتصادی باشد.

همچنین آمار فروش خانه نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است. باید توجه کرد که این موضوع علی رغم حضور ویروس کرونا اتفاق افتاده است.

قیمت طلا پس از انتشار این گزارش در پایین ترین نرخ روزانه قرار گرفت و همچنان نیز در محدوده 1920 دلار قرار دارد. بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند که امروز پس از سخنرانی جروم پاول قیمت طلا افزایش یابد اما به نظر می رسد که امروز این اتفاق نخواهد افتاد.