۰ نفر

«حمایت هوشمند از بورس» چیست؟

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۴۰
کد خبر: 461691
«حمایت هوشمند از بورس» چیست؟

عضو شورای عالی بورس گفت: حمایت هوشمند دولت از بازار سرمایه که در جلسه امروز شورای عالی بورس مطرح شد، سیاست‌گذاری برای بلندمدت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: در این میان باید آموزش‌هایی نیز صورت گیرد تا افرادی که وارد بازار سرمایه می‌شوند به سمت سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم حرکت کنند و با درک ریسک‌های موجود، وارد بازار سهام شوند.

وی افزود: مفهوم حمایتی که در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد این است که با افت بازار، دولت و بانک‌ها و... اقدام به ترزیق پول در بازار کنند. اما این نوع از حمایت در بلندمدت به بازار سرمایه آسیب خواهد زد.

اسلامی بیدگلی اضافه کرد: بنابراین مفهومی به نام حمایت هوشمند بورس طراحی شده است تا انعطاف‌پذیری‌هایی در زیرساخت‌های بازار ایجاد و اختیاراتی به سازمان بورس و اوراق بهادار که نهاد رگولاتوری بازار سرمایه است، داده شود تا در زمان مناسب، تصمیم‌گیری‌ها را انجام دهد.

عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: راهکارهایی برای بازگشت بازار درنظر گرفته شده است. همچنین در جلسه روز چهارشنبه، مورخ 29 مردادماه، سازمان بورس تصمیماتی را اتخاذ کرده است تا برخی از تصمیمات که به عنوان سیگنال منفی برای فعالان بازار تلقی شده است را برگرداند.

وی اظهار داشت: در جلسه امروز نیز، شورای عالی بورس تصمیماتی درخصوص سهام عدالت، اعتبارات و... گرفت تا فضای روانی منفی را کاهش دهد و معاملات ناشی از هیجان را کنترل کند. اما اگر بازار سرمایه تشخیص دهد که قیمت در برخی از سهم‌ها و صنایع کاهش یابد، سیاست‌گذار نباید دخالت کند.

حسین سلاح ورزی، عضو شورای عالی بورس با اشاره به حمایت‌های هوشمند دولت از بازار سرمایه گفت: در جلسه‌ای که با حضور اعضا تشکیل شد، اعضای شورای عالی اظهار داشتند که اتفاقات چند روز اخیر در راستای اصلاح شاخص بوده است.